2010年3月16日火曜日

◆90日目:ウシュアイア→ブエノスアイレス(アルゼンチン)14日目 90th day Argentina

ウシュアイアのゲストハウスには1週間もお世話になりました。
いつも遊んでくれてどうもありがとう。
3歳のウシュアイアの女の子に恋をした凱飛でした。

We stayed for a week at a guest house in Ushuaia.
You always played with me.
Thank you very much.
Gaito, a one-year-old boy, loved a three-year-old girl at Ushuaia.


さて、気を取り直して、
ここはウシュアイアの空港。
これからブエノスアイレスに飛びます。

Here is the Ushuaia airport.
We are going to fly to Buenos Aires from here.


さよなら、ウシュアイア。
飛行機から見る、ウシュアイアの山々もとっても美しいです。

Good-bye Ushuaia.
Ushuaia’s mountains we see from the airplane are very beautiful.


もうすぐ日が暮れるところ。
きれいだねぇ。

It is just before sunset.
Beautiful!

日が落ちた頃、ブエノスアイレスの街の明かりが見えてきました。
ブエノスアイレスでは一晩寝たら、
南アフリカに出発です!

After sunset, lights in Buenos Aires came into sight.
After staying overnight in Buenos Aires, we are going to leave for South Africa.

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...