2010年3月2日火曜日

◆76日目:サンパウロ(ブラジル)12日目 76th day Brazil

ブラジルの交番。これは日本が導入の指導をしたらしい。
それにしても治安の悪いと言われるサンパウロでこの形式の交番、
さぞ、警察も怖いことでしょう。

This is a police booth called “Koban” in Japan.
It is said that this style originated in Japan.
I hear Japan coached Brazil to build this style.
At any rate, public security in Sao Paulo is said to be bad.
I guess policemen would often come across fearful scenes.



朝、サンパウロの近代美術館に行ってきました。
In the morning, we went to the modern art museum of Sao Paulo.


欧米以外では世界最大規模の西洋美術のコレクションを誇ります。

This museum possesses the largest collection of Western art in the world apart from Europe and the U.S.

イビラプエラ公園内にある開拓先没者慰霊碑

日本庭園もあります。
This is a Japanese garden.

こちらは独立記念塔。
ちょっと天気が悪くなってきました。


日本人街、そこはすっかり日本です。ビルの名前さえも日本名。
In the Japan town, even the name of this building is written in Japanese.

サンパウロの日本人街は世界最大規模。
The scale of the Japan town in Sao Paulo is the largest in the world.

ここは大阪橋。

今日も奥様手作りのおいしい和食をお腹いっぱいいただきました。
明日はアルゼンチンに出発。
お世話になりました!

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...