2010年6月27日日曜日

◆193日目:ウィーン→ザルツブルグ(オーストリア)→ミュンヘン(ドイツ)

映画「サウンド・オブ・ミュージック」の舞台にもなりました。
ここは、モーツアルト広場。
This place appeared on the scene of the movie, “Sound of Music.”
Here is the Mozartplatz.

モーツアルトの像はここにもあります。
モーツアルトはザルツブルグで1756年に生まれました。
The statue of Mozart.
Mozart was born in Salzburg in 1756.


奥に見えるのはホーエンザルツブエルグ城。
ザルツブルグのシンボルです。
Festung Hohensalzburg can be seen in the back.
One of the symbols of Salzburg.


ザルツァッハ川。
この川を境に、旧市街と新市街がはっきりと分かれています
This is Salzach.
This river divides the city into the old area and the new.



ザルツブルグを散策した後に、僕達はドイツのミュンヘンに
向かいました。
ドイツに戻るのは1週間ぶり。
ドイツへの道中は美しい街道が続いています。
After strolling in Salzburg, we headed for Munich, Germany.
We enjoyed beautiful sceneries on the way to Germany.




1週間ぶりにドイツに戻ってきました。
ミュンヘンから30分ほど離れたところで今日はキャンプです。
今日のディナーは
・スペシャルカレー
・マスのマリネ
・ジャーマンポテト
・ドイツビール!!
We got back to Germany again after a week.
We set up our camp which was a thirty-minute drive away from Munich.
Today’s dinner is special curry, trout, potato, and German beer.

この景色を眺めながらの
ビール最高!!!らしいです。
Drinking beer as enjoying this beautiful scenery seems to be wonderful.
The surface of the lake looks like a mirror.

目の前はこんなにきれいな
湖が広がっています。
湖面が鏡のようになっています。
食後は淹れたてのコーヒーでの~んびりと。
明日のミュンヘン散策に向けて、今日は3人とも
早く寝ます。
After meal, we enjoyed coffee leisurely.
We are planning to stroll in Munich tomorrow, so go to bed early.

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...