2010年6月29日火曜日

◆195日:Lichtenstein,リヒテンシュタイン公国→ルツェルン→インターラーケン(スイス)1日目 195th day Lichtenstein

おはようございます。
今朝はトランポリンでスタートです。
Good morning
This morning, we started with playing in a trampoline.

エネルギーがありあまっているので、
僕はいつでも走り回っています!
I am very energetic, and always running around.

その間、パパとママはスイスの山々をながめつつ
コーヒータイム!
While I am running, mama and daddy are enjoying coffee as seeing mountains in Switzerland.


僕の欽ちゃん走りをご紹介!

イギリスから来ていたドーリーちゃんとお友達に
なりました。
彼女はまだ11ヶ月。僕は17ヶ月。
ボール遊びを教えてあげました。
I became a friend with Dawley who came from Britain.
She was just eleven months old, and I was seventeen months old.
I taught her how to play with a ball.

さて、今日はリヒテンシュタインを出て
川を挟んでお隣の国、スイスに入ります。
いざ、出発!!
Today, we left Liechtenstein for the neighboring country, Switzerland, which was on the opposite side of the river

リヒテンシュタインでかわいい教会を見つけました。
We found a pretty church in Lichtenstein on the way to Switzerland.

スイスに入りました。 かわいい家々が並んでいます。
We are now in Switzerland, and saw pretty houses on the hill.

まずやってきたのがルツェルン。
奥に見えるのがカペル橋。
ヨーロッパでもっとも古い屋根つきの木造橋。
We first came to Luzern.
The Chapel Bridge can be seen in the back.
It is the oldest covered bridge in Europe.

お昼になりました。
ランチタイムはフィーアヴァルトシュテッター湖の
近くでいただきました。
こんなところで飲むビールは最高!!
Taste of beer we drank here was great!

さて、これからインターラーケンに向かいます!
インターラーケンはあのユングフラウやアイガーに
登る人の基地にもなっているところです。
ユングフラウに出会えるのが楽しみです。
インターラーケンまでの道中も絶景が続きます。
We are going to go to Interlaken.
Interlaken is said to be the base for people who try to climb the Jungfrau or the Eiger.
We were looking forward to seeing the Jungfrau.
We were able to enjoy beautiful sceneries on the way to Interlaken.

インターラーケンに着きました。
着いたのは午後4時。
ということで、まずはワールドカップの応援を!
今日は日本VSパラグアイ
We arrived at 4 pm.
Anyway, we firstly watched the World Cup on the TV.
Today’s game was Japan vs Paraguay.

日本頑張れ~!!
あ~、負けた~~~~!!!!
残念(><)
PKで負けるなんて、悔しすぎる~!!!
これで侍JAPANの2010年のワールドカップはおわりです。
How frustrating! Japan lost the game.
Japan lost in a penalty shoot-out.
At that moment, the World Cup of Sanurai Japan was over.

悔しいので公園に遊びに来ました!
We felt frustrated, so came to the park for changing of pace.

アーレ川の向こうに見えるのがユングフラウヨッホです。
今日はもう遅いので、明日散策に行きます。

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...