2011年1月13日木曜日

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、
「日本」にやってきました!


僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」

そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!!

パパとママの育った「日本」という国は
一体どんな国なのか、今から楽しみです。


392日間の世界一周の旅
本当に色々なことがありました。
たくさんの素晴らしい国々、
そして素敵な人々に出会うことができました。
 
途中トラブルもいくつもあったし、パパとママは
日々成長して動き回る僕にあまりにも手が掛かって、
途中で日本に帰ろうと思ったこともあったみたいだけれど、
それでも頑張れたのは、
パパとママと僕の3人「家族みんなで一緒に世界を見たい!」
という思いがいつもあったから。

大変なこともいっぱいあったけど、
本当に楽しくて素晴らしい旅でした。

これからしばらく僕たち3人は日本で過ごす予定ですが、
僕たち「3人の旅」はこれからもまだまだ続きます。

今までブログを楽しみに覗きに来てくださった皆様、
どうもありがとうございました。
僕たちの楽しくて、面白くて、エキサイティングな旅は
これからもまだまだ続きます。
またどこかでお会いしましょう!

それまでお元気で♪

We made it! We at last arrived at our final destination, Japan. I came here for the first time; in addition today, January 13th is my second birthday. I am looking forward to seeing Japan where daddy and mammy grew up.

We made a lot of experiences during our 392-day-around-the-world travel, and were able to enjoy a lot of beautiful countries and to meet nice people.
During the travel, daddy and mammy took much trouble in taking care of me. Sometimes, they seemed to intend to get back to Japan, but the hope of seeing the world with all family members always prevented them from doing it.
Whereas we met a lot of difficulties, the travel was really wonderful. From now for a while, we are going to stay in Japan, but someday we want to start “the travel for our family” again.

Thank you very much for visiting my blog.
Our exciting travel will continue from now on.

See you again and thank you very much for your support.



◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...