2011年1月7日金曜日

◆386日目:ヒッカドゥワ(スリランカ)19日目 386th day Hikkaduwa in Sri Lanka

おはようございます。
今日はゴールから、ヒッカドゥワまで1時間ほどバスで移動。
今回はプライベートバスに乗ったので、
暴走しまくりで大変でしたが、なんとか無事にヒッカドゥワ到着。
そしてホテル探し。
僕たちもこの旅をスタートさせて1年間、
各国でホテルを探し続けてきているので、だいぶ目が肥えてきました。
(とはいえ、ヨーロッパは各地でキャンプをしながら旅をしていたので、
ホテルはあまり使っていませんが)
安くて、それでいて、素敵なホテル、そんなホテルを素早く確実に
見つけるプロになってまいりました(笑)
今回のホテルもビーチの目の前、お部屋からはもちろん海が眺められます。
お部屋は新しくて広くて快適!!そんなホテルに決定!!


Good morning.
We moved from Galle to Hikkaduwa.
It took about one hour by bus.
We used a private bus.
The driver was aggressive, so his driving was so rough.
We at last arrived in Hikkaduwa, and then started looking for a hotel.
One year has passed since we started this travel.
During that time, we were looking for hotels in many countries, so the ability of estimating the grade of a hotel has become good.
But, during traveling in Europe, we used mainly auto-camping sites instead of hotels.
This hotel is located in front of the beach.
We can enjoy a scene of the sea out of the window.
This room is new, wide, and comfortable.
チェックイン後、ママがコーヒーを入れてくれました。
ママもパパもコーヒー大好きなので、
インスタントコーヒーは飲まず、いつもちゃんと自分達で
ドリップをして飲みます。
1日3~4回くらいはコーヒーを飲んでいるので、その腕前も
あがってきました。
本日ママの作ったカフェ・オレ!
まさに芸術的なカフェ・オレ!!(笑)

After checking in, mammy made coffee.
Daddy and mammy love coffee very much.
They don’t drink instant coffee, but always enjoy drip coffee.
They drink coffee three or four times a day, so their skill of making coffee is improving.
This is café au lait mammy made today.
How artistic this café au lait is!
コーヒーでいっぷくした後は、さっそく海へGO!!

Soon after taking a coffee break, we went to the sea.
結構波が高くて頭から波をかぶりまくっています。
でも気持ちがイイ!!
そして夜は、パパの大学時代の先輩がここヒッカドゥワで
お仕事をされているということで、
一緒にディナーをすることに。
とっても若々しくて、素敵な方でした。
スリランカの色々なお話も伺えて、楽しいディナーになりました。

The wave was considerably high, and then sea water was falling from the height of my head.
At that night, we had dinner with daddy’s friend who was his senior in his student days and was doing his business here.
He looked very young and nice.
He talked about various things of Sri Lanka. 
Thanks to him, we were able to have an enjoyable dinner.

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...