2010年12月17日金曜日

◆365日目:プネー(インド)68日目 365th day Nepu in India

おかげさまで、本日12月17日で
0歳の僕が行く!
「アメリカ横断&世界一周旅行」
ちょうど1年(365日目)をここインドで迎えることができました。
もう少しだけこの旅は続きますので、
引き続きお楽しみくださいっ!!
ちなみにただ今、インドでウィルス性の病に
パパ→僕→ママ→パパ
の順番でかかってしまいました。おそらく食べ物からやってきたウィルス・・・
最近屋台のものや、山小屋のものなどを食べまくっていたので、
心当たりがありまくります。
やっぱりインド人と同じもの食べてたら駄目に決まってる。
僕とママはそれぞれ2日間で完全復活しましたが、果たしてパパは。。。
滞在2ヶ月目にしてインドの痛い洗礼受けた僕達なのでした。

On December 17th, we could have our first anniversary of this travel in India.
We suffered from virus-infected disease.
Probably we were infected through food.
Recently we very often ate food at unsanitary shops and restaurants.
It was true. We should have avoided eating the same food Indian people ate.
Mammy and I perfectly got well in two days, but daddy did not.
After two months staying in India, we were given a harsh lesson for the first time.




そんな体調がすぐれない僕たちですが、明日、ケタンおじさんの家を
出て、ムンバイに行くことにしました。
こちらはケタンおじさんの家の運転手のアビナッシュ。
いつでも、どこへでも連れていってくれて、
いつまででも待っていてくれて、親切にしてくれて
とっても助かりました。
どうもありがとう!!
そして決して僕たちからのチップを受け取らないような誠実さも、
ケタンおじさんがアビナッシュを心から信用している
理由のひとつなんだと思います。

We were not in a good condition, but next day, we were going to leave Kenta’s home and to go to Mumbai.
This was Abinash who was a driver of Kenta’s home.
He took us to various places.
Thank you very much.
He was very honest and never accepted any tip from us.
I thought this was one of the reasons why Kenta trusted Abinash.

ママがお礼のメッセージカードを
写真を切り貼りして作成!
とっても喜んでくれました。

Mammy made a thank-you card for him.
He was very delighted at this card.

さて、今日はドミノピザを頼んで
みんなで「アメリカ大陸横断&世界一周の旅」の
365日目記念を祝いました!
インドでドミノピザ、超高級品です!!
値段が日本とあまり変わらない・・・

きっと一部のお金持ちしか食べない代物なのでしょう。

We celebrated the anniversary that today was the 365th day since we started this travel, and we ordered the delivery of “Domino Pizza.”
In India, “Domino Pizza” was very expensive food.
The price of it was similar to the same food in Japan.
I guessed that only a part of wealthy people could eat it.

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...