2010年1月29日金曜日

◆43日目:アメリカを出発→南米へ出発!!メキシコ 43rd day Mexico


今日で旅も43日目を迎えました!
走行距離にして12000kmを42日間で旅をしました。
パパもママも僕も、ずっと元気で楽しいアメリカ横断の旅でした!
どうもありがとう!アメリカ!!
そして次の旅先は南米周遊!
僕にとっては生まれて初めての海外旅行になります。
楽しみ!

まずは、ロスの空港から出発。
出発の飛行機は朝の7時。
空港に着いたのは朝の4時。僕もパパもママも3時起き(><)
チェックインカウンターでは、荷物が重すぎる、って言われて
空港でも色々捨てる羽目に・・・
Today was the forty third day since we started the travel.
We already traveled 12000km in 42 days.
We all were fine during the travel, and enjoyed it.
Thank you very much, America.

And our next target will be a tour of going around the South America.
For me, this will be the first oversea trip.
I am looking forward to it.

First, we left from the airport of LA.
The departure time was 7 am.
We arrived at the airport at 4 am.
We were told at the check-in counter that our baggage was too heavy.  
So, we had to discard various things there.
まずは、エアロメヒコでロスからメキシコまで3時間。
初めての飛行機もなんのその。
とっても楽しく過ごせました。
メキシコの空港では5時間の待機時間があったので、
空港を出て、メキシコの地にちょっぴりお邪魔してみました。
It took three hours by Aeromexico from Los Angeles to Mexico.
I enjoyed the flight despite my first experience.
We had a five hour waiting time at the airport, and then we went out of the airport and stepped into the land of Mexico a little bit.


お腹が空いたら旅はできない!
まずは腹ごしらえ、ここはメキシコ、もちろんタコス!
Hungry makes no travel.
First of all, we had a meal. We were in Mexico, of course we had tacos.

さぁ、5時間待機の後は、またもやエアロメヒコで今度はペルーまで行きます。
僕の席は窓際!
お外の眺めは最高!
Well, after five hours, we got on Aeromexico again, and flew to Peru.
My seat was a window seat.
The scenery out of the window was very beautiful.

お外の景色は雲ばかり。
ちょっぴりオモチャで遊ぶことにしました。
I played with toys a little.

飛行機からの夕暮れ時、飛行機からの眺めはとっても素敵でした。
Scenery from the plane at sundown was very impressive.   

僕にも機内食が出ます
今日のディナーは、野菜とパスタのペーストと、りんごと洋ナシのペースト。
お昼のパンも一緒に食べました。
    

パパとママはビールで乾杯!
もちろん、コロナビールで。
僕もお茶でカンパ~イ!

メキシコから6時間のフライトでペルーに着いたのは夜中の12時半。
僕はもう眠いけど、ホテルまでは頑張ります。
今日は疲れました、3人ともホテルで爆睡!
A six-hour-flight from Mexico took us to Peru. We arrived there 12:30 am at midnight.
We all got exhausted and slept like a log at a hotel.

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...