2010年10月9日土曜日

◆296日目:バハレイヤオアシス(エジプト)17日目 296th day Egypt

おはようございます。
昨日は、満点の星空を眺めながら、流れ星を数えているうちに
僕たちはいつの間にか寝てしまいました。
今朝は5時半に僕が目が覚めてパパとママを起こして、
日の出を見ました。

Yesterday I fell into sleep while looking at the sky full of stars and counting shooting stars.
At 5:30am, we woke up and saw sunrise. 
素晴らしい日の出、あっと言う間に陽は登って、あたりを明るく
してくれました。

How fantastic sunrise was!
The sun rose quickly and shone brightly.
パパとママが朝のチャイをいただいている間、僕はひたすら砂遊び。
僕にはこれが一番、楽しい!!

I was playing in the sand while papa and mama were drinking spiced tea.
I love doing this best.
ゆっくりと朝食をいただいてから、さぁ出発!!!
白砂漠をひたすら走り抜けます。
目の前の奇岩は、「らくだ」の形。

After slowly having breakfast, we set out.
We were simply driving on the white sand.
途中、運転手のおじさんが車を止めて紹介してくれました。
昔は海底だった白砂漠、この写真にある岩はなんと「くじら」の化石。


The driver stopped the car and explained sceneries.
In ancient times, this place, which is called the white desert, was the sea bottom.
Surprisingly, the rock on this photo is a fossil of a whale.
中はこんな感じ。くじらの背骨の形がしっかりと残っています。
くじらのお腹の中は大きい!!

This is the inside of it.
The shape of a whale’s backbone firmly remains.
How big a whale’s stomach is!
どこまでも続く砂漠の上を裸足で歩くととっても気持ち良いです。
It was very comfortable to take a walk on bare foot on the sand extending as far as the eye could see.
なんにもない砂漠に、奇岩がいっぱい。
何時間いても飽きない、本当に美しい!!!
自然の神秘を実感。

I found a lot of strange rocks on the desert.
These sceneries never made us get tired of seeing.
こちらは鉄鉱石によって一面真っ黒に見える黒砂漠。
This desert includes iron-rich sand, so it looks black.

途中、料理担当のおじちゃんが育った村、という場所に連れてきて
くれました。
ここは砂漠の中にぽつんとある、オアシス。

On the way, the man in charge of cooking took us to a village where he grew up.
砂漠の真ん中できれいな水が湧き出ていました。
Clear water was springing up in the middle of the desert.
そんなオアシスの近くで、放牧されているラクダ達。
最後は、温泉に立ち寄って、みんなでひとっ風呂。
昨日はシャワーも浴びていないし、砂漠の砂で髪はごわごわ、
体は汗と砂でざらざらだったので気持ちいい~!!
この後、ランチを食べて、午後2時、
バハレイヤオアシスの町に戻りました。

そして僕達は明日の朝のバスでカイロに帰るために、
もう1泊バハレイヤオアシスのホテルで宿泊。
ホテルでは砂漠で汚れた洗濯物を手洗いしました。
明日は朝6時半のバスでカイロに戻りまーす。

◆392日目:僕たちの旅の最終地点:日本 392nd day: Our final destination, Japan

ようやく僕たちの今回の世界一周旅行最終地点、 「日本」にやってきました! 僕にとっては生まれてはじめての「ニッポン」 そして今日、1月13日は僕の2回目のお誕生日!! パパとママの育った「日本」という国は 一体どんな国なのか、今から楽しみです。 392日間...